Yes we can

Tänään on pitkään odottamani päivä. Näen iltapäivällä Nordic Business Forum -tapahtumassa suuresti ihailemani Barack Obaman.

Politiikka sikseen, mutta jo pelkästään puhujana ja johtajana Obama on yksi elinaikani inspiroivimmista hahmoista. Hän on osoittanut ainutlaatuista kykyä saada suuret joukot ihmisiä innostumaan yhteisistä tavoitteista ja puhaltamaan yhteiseen hiileen. Jokainen yritysjohtaja haluaa pystyä samaan.

Todellisena liikkeenjohdon mestarinäytteenä voi pitää erityisesti Obaman vuoden 2008 presidentinvaalikampanjaa. Siinä yhdistyi täydellisellä tavalla inspiroiva viestintä, oivaltava teknologia sekä tehokas organisointi.

Obamalla oli kampanjassaan mukana valtava vapaaehtoisten kampanjatyöntekijöiden joukko, josta olisi helposti tullut sinne tänne säntäilevä ja kaoottisesti piipittävä varpusparvi. Johtamiskyvyn sekä tuolloin vielä vallankumouksellisen datan ja sosiaalisen median käytön ansiosta kampanjasta tuli kuitenkin paljon enemmän kuin osiensa summa. Päälle tuli vielä Obaman karisma sekä positiivinen viesti toivosta ja paremmasta tulevaisuudesta.

Obaman kampanjasta on sittemmin otettu oppia tuhansissa markkinointikampanjoissa. Ja niin otetaan tavallaan myös Kotipizzan parhaillaan käynnissä olevassa kuljetuskampanjassa. On ehkä hassua verrata presidentinvaalikampanjaa pizzojen kotiinkuljetukseen, mutta vertaanpa kumminkin.

Kotipizza uudistaa nyt kotiinkuljetusta uudenlaisella konseptilla, joka on organisoitu uudelleen kuljettajille kehittämällämme kuljetusäpillä. Äppi auttaa kuljettajia optimoimaan reittinsä niin, että aikaa säästyy ja pizza saapuu kotiovelle varmasti kuumana. Samaa tehtävää palvelee uusien kuljetusautojemme vallankumouksellinen lämpölaatikko.

Organisoinnin ja teknologian tukena on vielä mieleen jäävä markkinointiviestintä. Katso vaikka tätä eilen Hesarinkin kannessa komeillutta mainosta. Yes we can!

Lähetä kommentti