Valtakunnallinen ruokavallankumous

Viime vuosi oli täynnä hienoja kokemuksia. Henkilökohtaisesti yksi tärkeimmistä oli se, että sain olla mukana Chalupa-ravintolaketjun käynnistämisessä.

Iman ja Amin Gharagozlun yhdessä Kotipizza Groupin kanssa luoma meksikolaistyylinen ravintolaketju on täydellinen esimerkki siitä, mistä paljon hehkuttamassani fast casual -ilmiössä on kyse: raikkaista mauista, tuoreista ja vastuullisesti tuotetuista raaka-aineista, kohtuullisista hinnoista ja yksinkertaisesti hyvästä meiningistä.

Chalupan koko nimi kuuluu osuvasti Chalupa Food Machete, ja ketju on käyttänyt myös aivan yhtä osuvaa iskulausetta Food Revolution. Ja nyt tuo ruokavallankumous on valmis valloittamaan Suomen.

Tähän asti Chalupan herkullisia tuotteita on saanut Helsingissä kolmesta toimipisteestä. Tänään aukeaa ensimmäinen Helsingin ulkopuolinen ravintola Kauniaisissa.

Phototastic-15_2_2016_7d5040cf-e8ca-4f58-884f-929401e729b0Vielä suurempi askel otetaan maaliskuussa, kun ruokavallankumous sen mahtavan herkulliset tacot, burritot, salaatit ja quesadillat leviävät Tampereelle.

Chalupan tyylinen uusi ja Suomen oloissa uudenlainen konsepti sopii täydellisesti ahkeran ja kunnianhimoisen franchising-yrittäjän vedettäväksi. Uuden tuttavuuden juurruttaminen uudelle paikkakunnalle vaatii paikallisten olosuhteiden tuntemista ja ennakkoluulotonta asennetta. Me ketjun päässä puolestamme otamme mielellämme vastaan sekä yrittäjän että uusien asiakkaiden palautetta, kun pyrimme kehittämään konseptia entisestään.

Suomen Franchising-Yhdistyksen viime syksynä teettämän selvityksen mukaan Suomessa toimiviin franchising-ketjuihin tarvitaan tämän vuoden aikana jopa 600 uutta yrittäjää ja 5000 työntekijää. Uudet Chalupat eivät takuulla jää viimeisiksi, joten osaa heistä tarvitaan vallankumouksen riveihin.

Lähetä kommentti