Taloussanomat on viime päivinä kunnostautunut yllättäen aktiivisena ruokakeskustelun foorumina. Viime viikolla julkaistu verkkoartikkeli suomalaisen ruuan ajoittain ala-arvoisesta laadusta on kerännyt jo yli tuhat kommenttia ja huikeat 59 000 Facebook-jakoa.
Hieman vähemmälle huomiolle on jäänyt toinen Taloussanomien ansiokas juttu: uutinen, jonka mukaan suomalaisen ruuan verkkokaupan kasvun esteenä ovat kuluttajien epäilykset tuotteiden laadusta. Esimerkiksi hedelmiä ja vihanneksia ei haluta ostaa näkemättä tuotteita.
Monet ruuan ystävät ovat masentuneet Taloussanomien jutuista. Minua ne ovat kuitenkin ilahduttaneet.
Miksikö? Siksi, että ne osoittavat muutoksen olevan käynnissä.
Se on tietysti huono asia, että suomalainen ruoka on liian usein teollista törkyä. Hyvä asia on kuitenkin se, että suomalaiset ovat heränneet vaatimaan ruualtaan parempaa laatua.
Yhä useampi suomalainen haluaa aitoa ja rehellistä ruokaa. Yhä useampi haluaa myös tietää, mistä ruoka on peräisin ja miten se on kasvatettu tai pyydetty.
Me Kotipizzassa olemme sitoutuneet juuri tähän. Me haluamme tarjota asiakkaillemme vain tuotteita, joiden takana voimme seistä selkä suorana.
Tämä ajatus on myös kehittyvän verkkokauppamme takana.
Nykyaikaisella verkkopalvelulla mahdollistamme paremman palvelun ja synnytämme lojaliteettia. Verkkokaupasta on muodostunut tärkeä tiedonhakukanava asiakkaillemme.
Tämä on täysin uusi kokonaisuus siinä, miten asiakkaamme näkevät ja kokevat meidät verkossa. Uusi verkkokauppa on digitaalinen kivijalkamme ja erittäin strateginen osa liiketoimintaamme. Haluamme tarjota asiakkaillemme yhä paremman asiakaskokemuksen ja integroida verkkokaupan saumattomasti monikanavaiseen myyntiimme.
Vaikka moni suomalainen suhtautuu epäluuloisesti ruuan tilaamiseen verkosta, me uskomme, että luottamuksen synnyttäminen on mahdollista toimimalla johdonmukaisesti ja rehellisesti. Me haluamme olla tuon luottamuksen arvoisia.