Parhaan pizzan paistajat

Yrityksen missio on liikkeenjohdollinen käsite, jolla tarkoitetaan firman toiminta-ajatusta ja sen olemassaolon tarkoitusta. Hyvä missio toimii ikään kuin majakkana, joka ohjaa yrityksen käytännön toimintaa oikeaan suuntaan. Huono taas jää kasaksi mahtipontisia korulauseita.

Me Kotipizzassa olemme pyrkineet tekemään missiostamme konkreettisen majakan käyttämällä Simon Sinekin kehittämää ”kultaisen ympyrän” mallia. Siinä missio määritellään vastaamalla kysymyksiin siitä mitä, miten ja miksi yritys tekee mitä se tekee.

Mitä: me teemme maailman parasta pizzaa. Ei olisi mitään järkeä asettaa tavoitteeksi, että haluamme tehdä Suomen kolmanneksi parasta tai Euroopan kahdenkymmenen parhaan joukkoon sijoittuvaa pizzaa.

Miten: käsityönä tuoreista raaka-aineista.

Miksi: siksi, että asiakkaamme voisivat nauttia hyvällä elämästään hyvällä omallatunnolla, ja jotta maailmasta tulisi parempi paikka pizza kerrallaan.

Tavoitteet kuulostavat ehkä kovilta, mutta uskon että ne ovat saavutettavissa. Berlusconi on jo kertaalleen valittu maailman parhaaksi pizzaksi. Ja viime viikolla Ruoka.fi-sivuston lukijat äänestivät Kotipizzan Suomen parhaaksi pizzaksi.

pizzabadge2014

Huikeaa. Mutta kenen ansiosta olemme Suomen parhaita? Niin kuin Timo Jutila sanoisi, kiitos kuuluu koko joukkueelle.

Ensinnäkin kiitoksen ansaitsee tuotekehitystiimimme, joka tekee tekee jatkuvasti työtä uusien herkullisten pizzojen kehittämiseksi.

Tavoitteena on luoda tuotevalikoima, joka tarjoaa jokaiselle sopivasti jotakin. On tärkeää, että listalta löytyvät Special Operat, Quattro Stagionet ja muut suomalaisten ikuisuussuosikit, mutta listan täytyy myös elää ja vastata asiakkaiden muuttuviin mieltymyksiin.

Viime vuosien tärkeimpiä uutuustuotteita ovat olleet esimerkiksi Kotzonet, Monsterit sekä maailman parhaanakin pizzana palkittu Berlusconi. Tänä vuonna listaa ovat täydentäneet Lankkupizzat sekä Kotipizzan ensimmäiset luomupizzat, jotka ovat toistaiseksi olleet tarjolla vain kampanjatuotteina, mutta jotka palaavat listalle pysyvästi heti kun vain raaka-aineiden saatavuus saadaan kuntoon.

On tärkeää muistaa myös, ettei kaikki tuotekehitystyö näy erillisinä tuotteina. Gluteenittomat ja runsaskuituiset pizzapohjat sekä pizzojen laajentunut kokovalikoima ovat hyviä esimerkkejä siitä, miten tuotekehitys palvelee asiakkaitamme. Samoin kuin tänä vuonna esitelty uusi pizzalaatikkomme, jonka ansiosta tähteiden säilöminen jääkaapissa on entistä helpompaa.

Kaikkein suurin kiitos kuuluu kuitenkin yrittäjillemme ja heidän henkilökunnalleen. Ilman yrittäjiämme Kotipizza olisi vain kasa reseptejä ja logistiikkaa. Eikä kehenkään ole ikinä iskenyt reseptien tai jauhojen himo.

Suomen ja maailman parhaaseen pizzaan himo sen sijaan himo syntyy helposti. Ja sen paistavat yrittäjät. Tuoreista raaka-aineista, käsityönä.

Lähetä kommentti